Scoala Tehnicieni Moto - Zenklawa

Scoala de tehnicieni moto Zenklawa Tech School

CAUTAM  pasionati de motoare si motociclete!

Service-ul moto ZENKLAWA din Bucuresti a fondat prima si singura Scoala de Tehnicieni Moto din Romania. Ne dorim doar personal specializat si format in cadrul acestei scoli.

Vrem sa facem echipa cu oameni ce au principii, cunostinte si standarde cat mai apropiate cu ale noastre, fondatorii Zenklawa!
Daca esti pasionat de domeniul moto si esti in cautare unui job stabil, vino alaturi de noi!

Ce trebuie sa faci?
Pasul 1. Inscrie-te
Pasul 2. Ia examenul de admitere
Pasul 3. Urmeaza cursurile de la  Scoala de Tehnicieni Moto
Pasul 4. Primesti  diploma de specializare in meseria de tehnician moto
Pasul 5. Ai un job asigurat cu contract de minim 2 ani in serviceuri autorizate

Atentie!! Exista doar 10 locuri gratuite. Daca nu te vei califica in primele 10 locuri, cursurile din cadrul scolii de tehnicieni moto vor fi contra cost.

Detalii cursuri:

Durata: 20 saptamani.

45 de sedințe de teorie si 30 de sedințe pentru învațarea procedurilor de lucru. 40 de sedinte de limba engleza cu accent pe citit si ascultat materiale din engleza tehnica.

Ședințele de teorie se vor desfăsura de 3 ori pe săptămâna în intervalul 09.00-11.00, în zilele: luni, miercuri și vineri. Ședintele pentru învațarea procedurilor de lucru se vor desfășura in zilele de marți si joi în intervalul 09.00-10.00. Sedintele de limba engleza se vor desfasura tot in zilele de marti si joi,  sau modificat in functie de configuratia clasei (incepatori sau avansati).

Orele de practică  se vor desfăsura în atelierierul Zenklawa, în fiecare zi, dupa terminarea cursului, pana la ora 18.30. Practica nu este obligatorie, dar fiecare cursant trebuie sa poata executa practic procedurile  invatate la finalul scolii, in veederea promovarii examenelor finale.

După absolvirea cursului și promovarea examenelor finale, se va acorda o diploma de absolvire a cursurilor  pe care va fi precizată specializarea “TEHNICIAN MOTO“.

Cursul teoretic este susținute de către un profesor-formator experimentat, certificat, cu multiple competențe în domeniul tehnic și cu experiență îndelungată în predarea și împărtășirea cunoștințelor acumulate în domeniul și tehnica motocicletelor. Procedurile de lucru sunt predate de catre conducatorul atelierului Zenklawa, acesta fiind instructor autorizat cu experienta in formarea de tehnicieni moto de peste 5 ani. Cursul de limba engleza este predat de catre un trainer cu o vasta experienta in predarea limbii engleze atat catre companii multinationale cat si persoanelor  care doresc sa isi perfectioneze cunostintele de limba engleza necesare la locul de munca.

Tematica cursului este dedicată exclusiv domeniului moto (motociclete, scutere, ATV-uri) si nu are nici o legatură cu autoturismele.

Ședințele de pregatire teoretica se vor desfășura la sediul Zenklawa Tech School, pe bulevardul Pantelimon nr 1 , sector 2 Bucuresti,  într-o sală special amenajată.

Examenele finale pot fi susținute numai cu un număr de minim 40 de prezențe la sedințele de teorie si 25 la sedințele de teorie aplicată (proceduri de lucru), 35 de prezente la cursul de limba engleza.

Alte precizări:

    • Sunt disponibile 10 locuri pentru grupa care  începe în Ianuarie 2023 (seria 4-a de cursanti);
    • Accesul la curs se face pe bază de contract de prestări servicii între părți;
    • Fiecare cursant va beneficia de un caiet de curs, pe care îl va aduce obligatoriu la fiecare ședință și care va fi pus la dispoziție de către organizator;
    • Consumabilele de birotică vor fi puse la dispoziție de către organizator;
    • Protocolul este asigurat de către organizator;
    • În cazul absentării nu este posibilă recuperearea sedinței;
    • Sala special amenajată dispune de toate facilitățile necesare desfășurării cursului;
    • Organizatorul își rezervă dreptul de a amâna începerea cursului în funcție de restricțiile apărute si de numarul minim de locuri ocupate.

Pentru orice alte detalii, întrebări și înscriere vă stăm la dispoziție la numărul de telefon: +40741 068 048.

Activitatea intr-un service auto clasic din Romania este organizata folosind o schema de personal specializat in urmatoarele meserii : mecanic auto (723103), electrician auto (723101), vulcanizator auto (814104), tinichigiu-carosier (721303), vopsitor auto(713205).

Aceasta schema de personal specializat este functionala in service-urile care repara autoturisme, autocamioane, autoutilitare sau alte autovehicule folosite in industrii avand in vedere numarul mare al acestora si dezvoltarea pietei auto din Romania, dar si programele de pregatire specifice fiecarei meserii existente in Romania la ora actuala.

In cadrul unui service specializat in intretinerea si repararea motocicletelor, scuterelor, ATV-urilor sau altor vehicule folosite in scop recreational (ski-jet, side-by-side, quad, etc.) denumite in continuare service-uri moto, schemele de personal sunt mult reduse astfel incat atributiunile {mecanic auto (723103), electrician auto (723101), vulcanizator auto (814104)} sunt executate de o singura persoana denumita TEHNICIAN MOTO.

Zenklawa promoveaza astfel intentia de unificare a celor 3 meserii in una singura, tinand cont de aspectele enuntate mai sus dar si de modelele adoptate in tarile in care piata moto este mult mai dezvoltata cum ar fi
Italia, Franta, Germania , Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii.

In Romania la ora actuala, NU EXISTA in C.O.R. (Clasificarea Ocupatiilor din Romania) meseria de TEHNICIAN MOTO.

In cadrul service-urilor moto personalul tehnic este incadrat pe una din functiile mecanic auto (723103), electrician auto (723101), vulcanizator auto (814104) sau alte functii existente in nomenclatorul de meserii dar acestea efectueaza operatiuni din toate cele 3 meserii, fapt care constituie o abatere de la legislatia in vigoare care stipuleaza faptul ca o persoana nu poate exercita o meserie fara autorizare. Totodata o persoana nu poate fi incadrata legal pe doua sau mai multe functii simultan (mecanic auto si electrician auto SIMULTAN)

Pana in prezent, am perfectionat continuu metoda de formare a tehnicienilor moto prin organizarea primului curs din Romania dedicat celor care vor sa lucreze in domeniul moto.

Din 2013, de la infiintarea noastra, am trecut prin toate etapele prin care trece un service moto care doreste sa ajunga in topul preferintelor detinatorilor de motociclete sau scutere din Bucuresti in ceea ce priveste
intretinerea, reparatia sau modificarea acestora.

Am initiat toate demersurile de autorizare a atelierului de catre Registrul Auto Roman si incepand cu anul 2018 am devenit service autorizat.

In tot acest timp am selectat, instruit, verificat si lucrat cu un numar de 33 de persoane pe diferite functii :

tehnician moto: 25 persoane
reprezentant tehnic: 5 persoane
curier specializat in transport moto: 3 persoane.

Dorim sa precizam ca tehnicienii care s-au format in cadrul atelierului nostru lucreaza in proportie de peste 70 % in domeniul moto in service-uri din Romania dar si din strainatate.

Avand in vedere aceste aspecte, putem spune ca avem o bogata experienta in formarea tehnicienilor moto si ca programul nostru de pregatire este functional generand plusvaloare pentru beneficiarii acestuia, atat angajatori cat si angajati.

In Romania la ora actuala nu exista nicio forma de pregatire autorizata specializata pe motociclete sau vehicule recreationale, singurul curs care se organizeaza este cele de mecanic auto care este un curs autorizat cu o programa de predare invechita, bazat pe mecanica autoturismelor vechi.

Asadar, in service-urile moto vom intalni candidati de diferite formatii profesionale si diferite niveluri de experienta tehnica in domeniul moto dar care au in comun pasiunea pentru acest domeniu, sunt motociclisti care folosesc motocicleta personala pe tot parcursul sezonului moto si doresc sa faca o cariera in acest domeniu.

Procesul de recrutare consta in promovarea urmatoarelor probe :

  1. Interviu cu reprezentantul scolii de tehnicieni moto, in cadrul acestei intlaniri se raspunde la toate intrebarile pe care le poate avea un candidat asupra procesului de formare,  evolutia in cariera sau alte intrebari relevante.
  2. Examen psihologic sustinut in fata unui psiholog autorizat. Acest test are ca scop identificarea unor probleme de natura psihologica care pot duce la incompatibilitate cu aceasta meserie dar si gradul de incadrare al candidatilor in profilul psihologic al unui tehnician moto.
  3. Interviu tehnic sustinut de catre profesorul formator  care are ca scop verificare nivelului de pregatire tehnica a candidatului dar si  motivatia acestuia de a urma acesta meserie.

Criteriile de performanta sunt cifre concrete pe care le realizeaza tehnicianul ZILNIC in activitatea sa, pe perioada practicii dar si in continuare, cifre care sunt comparate cu tintele stabilite de catre conducatorii de ateliere si pe baza carora este stabilita performata tehnicianului, nivelul sau de pregatire, importanta acestuia pentru firma si remuneratia corespunzatoare.

Aceste cifre sunt urmatoarele:

1. Numarul de motociclete/scutere/ATV reparate;

2. Numarul de ore facturate/Numarul de ore lucrate efectiv (eficienta);

3. Numarul de motociclete intoarse/respinse (de client sau la inspectiile finale);

4. Curatenia locului de munca (puncte de penalizare pentru abatere de la normele de organizare si curatenie);

5. Punctualitatea/minute de intarziere;

6. Numarul de cursuri tehnice efectuate/in curs de finalizare;

7. Complexitatea lucrarilor efectuate(<2 H manopera – nivel 3, <4 H manopera – nivel 2, >4 H manopera – nivel 1, proiectare si executie de la zero – nivel 0)

Pe langa aceste criterii se vor mai nota si:

1. Potrivirea tehnicianului la valorile firmei (IMPLICARE, SERIOZITATE,
PROFESIONALISM, INVATARE CONTINUA, CORECTITUDINE, ECHIPA ) se acorda “+”(intodeauna manifesta), “+/-” (uneori nu manifesta), “-“cea mai mare parte nu manifesta”

2. Potrivirea pe functia detinuta – se raspunde cu DA sau NU la intrebarile:

Are capacitate sa indeplineasca toate cerintele postului ?
Intelege ce are de facut si ce i se cere?
Vrea sa faca meseria asta?

Fiecare angajator stabileste un nivel standard de performanta pentru angajatii sai si il urmareste constant la angajatii sai.

In Romania la ora actuala nu exista nicio forma de pregatire autorizata specializata pe motociclete sau vehicule recreationale, singurul curs care se organizeaza este cele de mecanic auto care este un curs autorizat cu o programa de predare invechita, bazat pe mecanica autoturismelor vechi.

Asadar, in service-urile moto vom intalni candidati de diferite formatii profesionale si diferite niveluri de experienta tehnica in domeniul moto dar care au in comun pasiunea pentru acest domeniu, sunt motociclisti care folosesc motocicleta personala pe tot parcursul sezonului moto si doresc sa faca o cariera in acest domeniu

Procesul de recrutare pe care ne bazam este format din urmatoarele etape:

1. Cautarea valorilor individuale pe care le are fiecare candidat si prezentarea valorilor necesare in
meserie : IMPLICARE, SERIOZITATE, PROFESIONALISM, INVATARE CONTINUA, CORECTITUDINE,
ECHIPA.
2. Prezentarea metodei de formare profesionala care cuprinde cursuri teoretice si practica in atelier.
3. Monitorizarea continua a candidatului pe toata perioada de proba.

Formarea tehnicienilor moto este un proces continuu si are la baza urmatoarele aspecte:
1. Formarea teoretica.
2. Formarea practica.

I. Formarea teoretica presupune:
Scolarizare in sistemul de educatie national pentru asigurarea unei baze solide de cunostinte teoretice din domeniul tehnic. Nivelul minim admis este de 12 clase cu sau fara diploma de BAC.

Cursuri de formare specifica in domeniul moto unde Zenklawa ofera posibilitatea participarii la primele astfel de cursuri din Romania : cursul teoretic pentru tehnicieni moto si cursul de proceduri de lucru la motociclete si scutere.

II. Formarea practica presupune:
Reprezinta cea mai importanta conditie de formare a tehnicienilor deorece apeleaza la cunostintele dobandite in urma formarii teoretice si presupune acumularea de EXPERIENTA in munca efectiva.

Zenklawa a pus la punct un sistem de lucru care permite tehnicianului incepator sa lucreze la motociclete si scutere sub directa supraveghere si indrumare a unui tehnician cu experienta.

Lucrarile repartizate tehnicianului incepator sunt de complexitate mica, din gama service-ului rapid iar pe masura ce tehnicianul dobandeste suficienta EXPERIENTA si are CUNOSTINTELE necesare dificultatea lucrarilor creste.

In tot acest timp tehnicianul este testat, verificat, i se masoara EFICIENTA.

Curs teoretic de formare a tehnicienilor moto cu durata de 90 de ore repartizate in sedinte de cate 2 ore, de 3 ori pe saptamana, in intervalul 09:00-11:00 si inca o sedinta de examinare a 4 ore.

Durata: 16 saptamani
Curs tinut de : Profesor formator Gabriel Tordai

TEMATICA:

Notiuni generale de introducere in cursul de tehnicieni moto;
Notiuni de fizica: mecanica, statica, dinamica, cinematica, temodinamica;
Stiinta si ingineria materialelor: tipuri de materiale, clasificare, proprietati;
Desen tehnic;
Combustibili si lubrifianti : compozitie, proprietati, alte considerente tehnice;
Organe de masini;
Notiuni generale despre curentul electric;
Mecanica motocicletelor: clasificare, tipuri;
Motorul motocicletei : elemente componente, rol, constructie, functionare;
Instalatia de ungere;
Instalatia de racire;
Instalatia de alimentare;
Instalatia de evacuare;
Generarea de curent la bordul motocicletei;
Sasiul motocicletei: tipuri constructive, clasificare;
Suspensii: tipuri de suspensii, clasificare, principii.

Absolvire : examen scris si oral promovat cu minim media 8.

Scopul cursului : este de a imbunatatii gandirea tehnica a tehnicianului moto incepator pentru a construi un fundament solid de acumulare de cunostinte tehnice viitoare. Cursul si predarea este adaptata la nivelul de pregatire postliceal si este alcatuita din prelegeri libere sustinute prin materiale scrise, prezentari video pe proiector sau whiteboard si discutii libere. Cursantii sunt obligati sa aibe caiet de pregatire si sa ia notite.

Materiale consumabile si protocol: sunt asigurate de catre organizatorul cursului.

Curs teoretic de însușire a noțiunilor de limbă engleză specifice tehnicienilor moto

Structura cursului: 80 ore repartizate în ședințe de câte doua ore, de două ori pe săptămână

Durata: 20 săptămâni

Curs susținut de: Ana-Maria Spânu

Competențele profesorului:

Absolventă a Facultății de Limbi și Literaturi Străine în cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, secția Engleză-Germană (nivel licență)

Absolventă Master – Studii Culturale Britanice

Certificare: Cambridge C2 Proficiency (nota A), IELTS, TOEFL, SAT, curs ADLS (Analiza și Didactica Limbajelor Specializate)

Obiectivul cursului:

Însușirea cunoșțintelor lexicale și gramaticale care permit înțelegerea și utilizarea limbii engleze în activitatea practică. Cursul pune accent pe vocabular specializat și pe structuri gramaticale de bază folosite în domeniul moto. Textele și mostrele audio-video sunt extrase din surse autentice. Se utilizează tehnici bazate pe simularea unor situații reale prin care vor fi asimilate inclusiv expresii idiomatice. Vom începe cu o testare inițială și cu analizarea nevoilor individuale ale cursanților, iar evaluarea performanței se va face pe parcurs. Programa va fi personalizată în funcție de interesele cursanților.

TEMATICA

Noțiuni introductive de vocabular și expresii uzuale

Noțiuni generale de gramatică engleză

Vocabular specializat

  • Acțiuni de bază în atelier: explicarea problemei, clarificarea informației, solicitarea unui sfat, listarea defecțiunilor, prezentarea soluțiilor
  • Scule și unelte: tipuri și utilizări
  • Anatomia unei motociclete
  • Roți, frâne și anvelope
  • Sisteme de măsurare: metric versus imperial
  • Materiale
  • Șasiul motocicletei: modele, design și proiectare
  • Tipuri de suspensii

Absolvire: examen scris promovat cu minim nota 8

Materiale consumabile și protocol: sunt asigurate de către organizatorul cursului.

Practica dureaza aproximativ 4 luni si se desfasoara pe toata perioada in care se fac cursurile teoretice.

Zenklawa a venit cu propunerea efectuarii stagiului de practica in doua moduri:

1. Practica la locul de munca pentru tehnicienii din Bucuresti sau zone apropiate;
2. Practica la Zenklawa pentru cei care vin din alte localitati de unde nu ne poate face naveta zilnica.

Pentru cei care opteaza pentru  varianta efectuarii stagiului de practica la locul de munca sarcina de supraveghere si indrumare de catre un tehnician cu experienta va fi transferata atelierului respectiv care va desemna acea persoana . Aceasta persoana va avea in SUBORDINE tehnicianul incepator si va fi instruita de catre Zenklawa pentru a putea urmarii si aplica criteriile de performanta pentru tehnicianul incepator.Pe perioada practicii tehnicianul va fi evaluat si notat conform criteriilor de performanta de la punctul 6.

Elevul tehnician trebuie sa se prezinte in zilele de practica la ora stabilita cu conducatorul de atelier  la sediul Zenklawa din  Bucuresti unde va participa la activitatile organizate pentru practica.

Elevul tehnician va primi lucrari de intretinere sau reparatii in functie de cunostintele pe care acesta le dobandeste sau le are deja, plecand de la lucrari de nivel 3 (<2 H manopera – nivel 3, <4 H manopera – nivel 2, >4 H manopera – nivel 1, proiectare si executie de la zero – nivel 0) sub directa supraveghere a unui tehnician cu experienta. Pe perioada de practica tehnicianul va utiliza procedurile de lucru pe care le-a primit, va folosi toata documentatia tehnica disponibila la locul de munca precum si indrumarile tehnicianului cu experienta in scopul efectuarii la nivel maxim calitativ a sarcinilor si lucrarilor repartizate.

Elevul tehnician  NU POATE FI TRAS LA RASPUNDERE pentru eventualele stricaciuni-defecte pe care acesta le produce fara intentie, toata raspunderea fiind a tehnicianului cu experienta care il are in SUBORDINE.

Diploma de absolvire se va acorda dupa finalizarea cursurilor teoretice si promovarea acestora cu minim media 8 (vezi punctul 7) la care se va adauga notarea pe parcursul practicii in atelier care va confirma atingerea criteriilor de performanta stabilite de comun acord la inceputul perioadei de formare in meseria de tehnician moto (vezi punctul 5).

Pretul intregului proces de formare este infim in comparatie cu beneficiile rezultate in urma promovarii acestui sistem de pregatire care consta in:

Invatarea bazelor unei meserii extrem de cautate pe piata fortei de munca din Romania;
Pachete salariale adaptate la performanta si plusvaloarea adusa;
Integrarea in echipele de service ale celor mai mari companii din domeniul moto din tara;
Placerea de a muncii intr-un domeniu preferat, dinamic, orientat spre performata;
Intrarea in contact cu cele mai noi motociclete, scutere sau vehicule recreationale ale momentului;
Sentimentul de apreciere al clientilor multumiti de calitatea serviciilor oferite;
Intrarea in comunitatea tehnicienilor moto din Romania;
Participarea la proiecte de restaurare sau modernizare deosebite, apreciate de toti pasionatii moto;

Cost total al  scolarizarii pentru un cursant: 4945 ron.

Cursul se poate achita in 3 rate: una la inscriere, una la jumatate perioadei si una la final, inainte de examen.

Loading