Instoria HONDA
A luat nastere in anul 1946 cand Soichiro Honda a pus bazele Institutul Honda de Cercetari Tehnice in Yamashita, Japonia.
Honda Motors Co. Ltd, a fost infiintat in anul 1948, ca si successor al Institutului de Cercetari Tehnice Honda, avand 34 de asociati.
Soichiro Honda, fondatorul companiei Honda, este primul asiatic introdus in Automotive Hall of Fame, cea mai cunoscuta galerie a personalitatilor care si-au adus contributia la dezvoltarea industriei auto mondiale.
Soichiro Honda a ramas in amintirea intregii lumi printr-o serie de fraze memorabile. Va reamintim cateva dintre acestea: „Daca Honda nu e in motorsport, Honda nu exista”; „Inca de cand am fost copil, visul meu a fost sa iau parte la curse cu o masina creata de mine si sa castig”; „Cand SUA impune noi standarde de emisii, noi ne angajam inca 50 de ingineri. General Motors isi angajeaza inca 50 de avocati”.
Desi sloganul oficial al marcii Honda este “The Power of Dreams” – “Puterea viselor”, marca japoneza nu a folosit niciodata acest slogan pentru a isi promova produsele. Soichiro Honda considera ca produsele construite corespunzator se vor vinde singure.
Istoria Honda are o componenta importanta in industria moto. De altfel, cel mai complex motor de productie pentru o motocicleta este creatia inginerilor Honda. Propulsorul inovator era amplasat pe modelul NR750 din 1992 si avea un piston oval si opt supape. Pentru a asigura o functionare eficienta, pistonul avea doua biele.
Honda a intrat in premiera in Campionatul Mondial de Formula 1 in 1983, japonezii iesind din Marele Circ la inceputul sezonului in curs. De altfel, compania nipona are mari sanse sa intre in istoria acestui sport intr-un mod neplacut pentru palmaresul sau. Dupa aproape o jumatate de sezon, masina pe care echipa Honda a pregatit-o pentru 2009, cumparata ulterior de echipa Brawn GP, este liderul autoritar al competitiei. Honda are astfel mari sanse da a rata primul sau titlu din Formula 1 din cauza unei decizii neinspirate.
Primul produs fabricat de Honda a fost motorul pentru bicicletele A-type, creat de Soichiro Honda la Institutul Honda de Cercetari Tehnice. Acest institut a fost stabilit in anul 1946, iar motorul a fost produs la doar un an dupa aceea.
Istoria Honda are o componenta importanta in industria moto. De altfel, cel mai complex motor de productie pentru o motocicleta este creatia inginerilor Honda. Propulsorul inovator era amplasat pe modelul NR750 din 1992 si avea un piston oval si opt supape. Pentru a asigura o functionare eficienta, pistonul avea doua biele.
Honda a creat stramosul ATV-urilor in anul 1970. Modelul se numea ATC 90 si era un vehicul cu trei roti. Dupa 14 ani, Honda a lansat primul ATV cu marsarier si o capacitate de tractare de 320 kilograme. Acest model se numea Big Red ( ATC 200ES). Un an mai tarziu, Honda a lansat primul ATV cu patru roti, care era echipat cu un motor cu un singur cilindru.
In 1971, Honda a anuntat tehnologia CVCC ( Compound Vortex Controlled Combustion), care a echipat modelul Civic incepand cu anul 1975.
Honda construiește prima motocicleta de motocross, modelul RC250M cu care concureaza in 1972 la Campionatul Japonez de Motocross.
Pe scurt, Compania produce automobile și motociclete, camioane, scutere, roboți, avioane cu reacție și motoare pentru aceste avioane, ATVuri, bărci cu motor și motoare pentru ambarcațiuni, generatoare de electricitate, utilaje pentru îngrijirea gazonului și a grădinii, etc. Linia de automobile de lux produse de Honda este denumită Acura în America de Nord, Hondura în Honduras și Hongda în China.
Honda creeaza produse de cea mai buna calitate, insa la un pret rezonabil,accesibile pentru toata lumea.
Principiile fundamentale care stau la baza multinationalei Honda sunt bazate pe respectful reciproc si sunt urmatoarele: Initiativa. Egalitate si Incredere, cat si cele Trei Bucurii (the three Joys) Bucuria de a cumpara, bucuria de a vinde si bucuria de a crea.
Honda este primul constructor din lume care a introdus un sistem de navigatie pentru automobile. Acest sistem avea doar opt componente interne si functiona prin amplasarea unei harti speciale deasupra unui monitor CTR.

Producția în masă a Super Cub C100 de primă generație a început în august 1958 la Uzina Yamato (care ulterior a devenit Uzina Wako din fabrica Saitama). În 1961, pe baza angajamentului Honda de a „construi produse aproape de client”, Honda a început producția Super Cub C100 în Taiwan folosind piese din Japonia. Acum, Honda produce motociclete din seria Super Cub la 16 uzine din 15 țări din întreaga lume
Lasă un răspuns